Gå till innehållet

Volvos bilbroschyrer ”återvänder” till print

Blogg

Bloggen: Frågan är om man någonsin har slutat? Hur som helst … i januari 2012 spreds nyheten att Volvo skulle sluta med sina bilbroschyrer, byrån SCP i Göteborg varslade 19 personer och någon månad senare kom appen som skulle ersätta trycksakerna.

Men nu, september 2013, ser det annorlunda ut. I ett nyhetsbrev från Göteborgstryckeriet får jag veta att Volvo inför modellåret 2014 har uppdaterat samtliga bilbroschyrer för den europeiska marknaden och har nu tryckt broschyrer i 21 olika språkutgåvor.

Efter lite twittrande, där jag får hjälp med spridningen (tack ‏@echristensen42), så kommer det en kommentar från Volvo som säger ”Då vi har sett att det finns behov av både print- och digitala medier arbetar vi med båda”!

Göteborgstryckeriet har tryckt broschyrerna i sin senaste tryckpress från Komori som sägs ge en högre kvalitet än vad som tidigare varit möjlig.
– Utan att överdriva vågar jag påstå att vi lyft tryckkvaliteten till en helt ny nivå, säger Göteborgstryckeriets vd Magnus Iversén i nyhetsbrevet. Det ger broschyrer med mycket känsla, utan att tryckkostnaden skjuter i höjden.

Foto: Ian Muttoo, (via Creative Commons Licence)

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll