Gå till innehållet

”Vi behöver ett verktyg det inte går att göra fel i”

Puls

Peter Lilja, IT-chef på Gina Tricot, diskuterar systemstöd för retailbranschen med Ulla Gratte.

GrafKom I/O: Peter Lilja (LinkedIn) som är IT-chef på Gina Tricot med huvudkontor i Borås berättade på GrafKom I/O om de behov man har av publiceringsverktyg i sina 185 butiker. Och det handlar om enkelhet.

– Det ska vara svårt att göra fel, webbaserat, enkelt att uppdatera, centraliserat, snabbt och omöjligt att vara kreativ, berättade Peter Lilja för publiken på GrafKom I/O.

Grafisk industri och Retail har det gemensamma att det är extremt höga hastigheter i verksamheterna. Ett bussword inom grafisk bransch som det pratas mycket om inom retail är omni och det kommer ni att höra mer om fram över berättade Peter Lilja. Och det finns stora möjligheter för grafiska företag att göra affärer med retailbranschen.

– jag är överraskad hur låg nivån är på it och marknad på landets retailföretag. Skyltar görs i mallar inte helt ovanligt med wordmallar, avslutade Peter Lilja sin dragning på GrafKom I/O.

Magnus Lundgren (LinkedIn) från Network Innovation som hjälper Gina Tricot med olika lösningar var också på plats och berättade om hur man ser på utvecklingen och visade verktyg för att skapa och redigera dokument via lösningar i molnet.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll