Gå till innehållet

v9-10: Jätteinvesteringen på Åtta.45, Flyeralarms tveksamma Sverigelansering och Printagon nådde 20 miljoner

Veckobrev Arkiv

Hej,
Det stora tyska tryckeriet Flyeralarm, med försäljning på nätet, har öppnat lokal e-handelsplats i Sverige. Det tveksamma budskapet är ”dubbelt så snabbt och hälften så dyrt” och lansering sker med bland annat radioreklam.

Åtta.45 investerar 120 miljoner för att bli världsmästare i A4-tryck 
Försäljning via nätet, fler samarbeten med tryckerier och samtryck ska bli framgångsfaktorer i satsningen.

Ny storaffär mellan online-tryckerier
Cimpress, som bland annat äger Vistaprint och Pixartprinting, köper 70 procent av franska Exagroup för 855 miljoner kronor. Exagroup med 160 anställda driver Exaprint och nätverket Printyshop – och tillför en ny modell till Cimpress.

Digital byrå utvecklar marknadsportal för Rusta
In The Cold har på uppdrag av Aspuddens tryckeri i Stockholm utvecklat en beställningsportal till Rusta.

Affärer

SAS skrotar papperstidningen i gaten – ger resenärerna digitalt alternativ 
Digitala lästjänsten Readly har skrivet ett avtal med SAS och resenärerna kan läsa närmare 1.000 svenska och internationella tidningar direkt i SAS egen app.

Sörmlands Grafiska vann momstvist i tingsrätten
Flera osäkra faktorer till grund för domen som lär överklagas. Kunden döms att betala Sörmlands omfattande rättegångskostnader.

Övrigt

I Korthet

Bokslut
Alla bokslutsrapporter frinns samlade på branschkoll.se/bokslutsrapporter

Ring eller maila om du funderar kring något.
/Ola
070-566 09 52

Senaste från Branschkoll