Gå till innehållet

v4 – Billes ökar, Volvo skrotar broschyrerna, QR-koder på 60 sek och konkursstatistik 2011

Veckobrev Arkiv

Hej,
QR-koder blir större och större i den mobila marknadsföringen. USA ligger något före Sverige och där ser marknadscheferna, enligt en undersökning, koderna som mycket viktiga under 2012. Samma sak gäller i Sverige när nu tidningar och stortavlor fylls av koderna som kan läsas av alla. Här får du det förklarat på 60 sekunder. Missa bara inte de här tre kraven när ni ska implementera dem.

Volvo skrotar bilbroschyrerna
Det som aldrig skulle hända – att en premiumprodukt skippar tryckt marknadsföring – är på väg att ske. Reklambyrån SCP i Göteborg varslar 19 personer när marknadsföringen för Volvo läggs om. ”Vi går in i 2000-talet som alla andra” säger en representant för Volvo. Om och hur detta genomförs återstår att se.

Amelia Adamo om den tryckta tidskriftens roll
Det lär bli fullt med förlag och andra tidningsintresserade när Bonnier visar upp sina flaggskep på ett Power of Print-event.

Förtroendet för tidskrifter ökar
PR-byrån Edelmans ”Trust Barometer” visar att svenskarnas förtroende rasar för många branscher. Men de tryckta medierna klarar sig mycket bra.

Konkurser 2011
Minskar i grafisk bransch och ökar i reklambyråbranschen.

Billes ökade till 175 miljoner
Fick hjälp av momsåterbetalning – ser mycket positivt på framtiden.

Företagsnytt

Detta och allt annat når du enklast på branschkoll.se/branschpuls.

Funderingar? Bara att ringa eller maila.
/Ola
070-566 09 52

Senaste från Branschkoll