Utvecklar helhetslösning för nytt klädmärke

I Början av februari lanserades det nya klädmärke Greater Than A – Focus Neon var med och tog fram butiksprofileringen.
Greater than A är startat av den norske alpina stjärnan Aksel Lund Svindal, och kommer till en början lanseras i ett trettiotal modebutiker i Norge. Det nya klädmärket vill bevisa att snygga och funktionella kläder kan vara mer miljövänliga, och har bland annat den svåråtkomliga Cradle to Cradle-certifieringen.
Med klädmärkets miljöfokus som utgångspunkt så har Focus Neon i Norge och designbyrån Panorama Design tagit fram olika delar av klädmärkets grafiska profil. Focus Neon har tagit fram: väggdekor, ljusskyltar, displayer, och dekorfolie i olika former. Samt butiksprofilering till ett 30-tal butiker samt profilering av ett showroom på huvudkontoret, skriver de i ett pressmeddelande.
– Vi älskar hållbarhetstanken i deras varumärke och har på kort tid arbetat fram ett material som ger ett iögonfallande första intryck, säger Fredrik Vangsøy, vd på Focus Neon i Norge.