
Unitedprint samarbete med Pexels, ett dotterbolag till Canva, förbättrar utbudet för Unitedprints varumärken, Easyprint och print24, skriver företaget i ett pressmeddelande.
– Detta partnerskap kommer att möjliggöra för våra kunder att ta sin kreativitet till en helt ny nivå, helt utan extra kostnad, säger Fabian Frenzel, vd för Unitedprint.
Nyckelpunkter
- Partnerskapet: Unitedprint, genom sitt varumärke Easyprint, erbjuder nu tillgång till över 3 miljoner royaltyfria lagerbilder från Pexels. Detta samarbete ger användarna mer kreativa möjligheter utan att öka kostnaderna.
- 2D- och 3D: Unitedprint introducerar interaktiva 2D- och 3D-förhandsvisningar av produkter. Användare kan se och dela sina tryckprodukter i realistiska miljöer, både i 2D och animerat 3D-format.
- Designmallar: Easyprint erbjuder mer än 12 miljoner gratis designmallar, vilket tillåter användare att skapa en mängd olika digitala och tryckta produkter, från flygblad och visitkort till digitala inbjudningar samt inlägg på sociala medier.
- Integration av Augmented Reality (AR): Framöver siktar Unitedprint på att integrera AR i sina digitala plattformar, vilket tillåter användare att förhandsgranska 3D-visualiseringar av sina anpassade trycksaker i verkliga miljöer med hjälp av mobila enheter.
Om Unitedprint
Företaget jobbar inom design, marknadsföring, tryck och publicering, och har cirka 300 anställda över hela världen. Man fortsätter att utöka sitt produkt- och tjänsteutbud inom olika sektorer, inklusive fotografi, inredningsdesign, gastronomi, storformatstryck och reklam.