Trioworld köper två franska bolag
Koncernchefen om förvärven: ”En ännu starkare position på marknaden för avancerade livsmedelsförpackningar i Europa.”

Andreas Malmberg, vd och koncernchef för Trioworld.
Trioworld-koncernens senaste förvärv avser de franska företagen Palamy och BRJ genom ett köp av samtliga aktier i Sopal SAS. Avtalet stod klart 25 juni. Båda är ledande aktörer inom högkvalitativa förpackningslösningar för bröd, frysta livsmedel och andra konsumentförpackningar på den franska marknaden, enligt Trioworld, tillverkare av plastfilmer och förpackningslösningar i Europa och Nordamerika med huvudkontor i Sverige.
Blir helägda bolag
Trioworld-koncernen kommer när transaktionen är genomförd – om tillträdesvillkor och myndighetsgodkännanden i Frankrike är klara – att äga 100 procent av aktierna.
Andreas Malmberg, vd och koncernchef, välkomnar Palamy-BRJ till Trioworld-koncernen:
– Förvärvet ger oss möjlighet att skapa en ännu starkare position på marknaden för avancerade livsmedelsförpackningar i Europa, säger han i ett pressmeddelande.
”Potential i sammanslagningen”
Han säger att båda de franska företagen har lång erfarenhet av att leverera premiumprodukter och exceptionell service samt att han har stort förtroende för Palamy-BRJ:s organisation och ledning.
– Det finns en stor potential i sammanslagningen och en fortsatt framgångsrik resa tillsammans.
Patrick Proux, vd för Sopal:
– Genom att kombinera våra starka, innovativa produktportföljer kan vi skapa ännu mer värde för våra kunder, säger han i ett uttalande.