Gå till innehållet

Tredje gången gillt för PWA:s Sverigeturné

Under de senaste veckorna har medlemmar i PWA åkt runt på sin Sverigeturné som stannade till i Norrköping, Göteborg och Malmö.

Mässor & Möten

– Tanken är att träffas i en stad lokalt närmare kunden och att samtidigt arbeta, knyta affärskontakter och ha trevligt tillsammans inom PWA-gruppen, berättar Maria Olsson som är projektledare på PWA.

Totalt deltog cirka 80 företag och 150 personer besökte PWA Promotion on Tour 2024.

I Norrköping riggade man upp redan kvällen innan och startade upp med välkomstmiddag inklusive bowling. Norrköping var ett test från PWA:s sida att hitta en ny stad man inte besökt tidigare och kanske var det därför det blev den staden som fick minst antal besökare den här gången.

Agneta Viksten från Nordiska Textilakademin var på plats i Göteborg. (Bild: PWA)

Göteborg blev även detta år populärast och kunderna kunde, förutom utställarna, även träffa Agneta Viksten från Nordiska Textilakademin som diskuterade textil hållbarhet, kommande lagstiftning och aktuella utbildningar.

Till sist landade Sverigetouren i Malmö som också blev välbesökt. Besökarna hade där bland annat möjlighet att träffa nya ägaren till Eurosweet Edward Liepe som kommer ta över efter grundaren Peter Eichenberger.

De 21 leverantörer som var med på årets PWA Promotion on Tour var ACG Accent, AD Company, CTwo Products, Carlobolaget, Dahléns Konfektion, Ernst Alexis, Eurosweet, Falk&Ross, Fruit, Headwear Scandinavia, Intemporel, L-Shop-Team Scandinavia, Midocean, Portia, Prident, Spennare, Stilo Skandinaviska, Stricker, Tg-h, Tings och UMA.

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll