Gå till innehållet

Techbolag rekryterar grafisk branschprofil

Ulf Sunnberg ska i sin nya roll ansvara för att bygga upp och utveckla Bizlabs parternätverk.

På nytt jobb

Bizlab Analytics meddelar att de tar steget in ”i nästa kommersiella expansionsfas”. Ulf Sunnberg har rekryterats på säljsidan för att ansvara för att bygga upp och utveckla företagets partnernätverk.

– Ulf Sunnberg tar med sig en unik kombination av bredd och djup från internationell affärsutveckling och försäljning från i första hand IT- och publishingbranschen och jag är så glad att han valt att vara med på vår resa, säger Bizlabs vd Magnus Hansson i ett pressmeddelande.

Det svenska techbolaget har utvecklat en mjukvara som är en AI-driven applikation för digitala skärmar. Med denna teknik mäts och analyseras kundflöden i realtid, vilket ger insikter till exempelvis butiker och flygplatser. Lösningen gör det möjligt att anpassa innehållet och följa kundflöden direkt genom att data samlas in om hur människor reagerar på visade budskap samt kring deras ålder och kön.

– Bizlab Analytics flyttar gränserna i en traditionell bransch med en mycket spännande lösning där insiktsdriven innovation och data står i centrum. Att få vara med på denna resa känns mycket inspirerande och fyllt av möjligheter, säger Ulf Sunnberg i en kommentar.

Tekniken används också för att erbjuda ägare av storbildsreklam nya möjligheter att leverera data till annonsörer.

– Som annonsör har du ingen aning om vem som såg ditt budskap, hur många som såg det eller priset per kontakt. Nu har vi en mjukvara som kan leverera det och mängder av ytterligare features såsom hur länge man tittade och hur man reagerade på budskapet, säger Christian Bönnelyche på Bizlab.

Läs mer

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll