Gå till innehållet

Svenskt verktyg för varumärkesmanualer ska lanseras internationellt

Puls

Dino Ceric Projektledare och Jenny Elmberg vd på Debroome som nu satsar internationellt (Bild: Press)

Svenska C2 Products, som utvecklar och säljer ett verktyg för hantering av varumärkesmanualer, byter namn till Debroome. Samtidigt inleder man en internationell satsning och breddar målgruppen även mot mindre företag.

– Vårt mål för Debroome är att hjälpa företag att säkerställa att deras varumärkes riktlinjer följs, oavsett storlek på företaget. Vi ser en stor marknad även utanför Sverige och med Mason Bower Group i ryggen är planen att nu växa internationellt i Europa, säger Jenny Elmberg, vd på Debroome.

Med tjänsten kan man som företag samla riktlinjer kring varumärket, logotyper, mallar och information om hur man kommunicerar i olika kanaler – allt på ett ställe och enkelt tillgängligt.

Partner till Debroome är Qbank där man kan samla och hantera bilder, filmer och andra filer för hantering och publicering i olika kanaler.

Bland kunderna idag finns SEB, H&M, Lantmännen och NCC.

Debroome ingår i byrågruppen Mason Bower Group som bildades i november förra året. I gruppen som säger sig ha ett europeiskt fokus ingår företagen Crosby, Graviz, Omnilux, Castle Bravo, Number10 och Debroome.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll