Svensk print-startup söker entreprenörer och delägare – i Youtubeklipp
Svenska Arifiq har utvecklat ett affärssystem med ett patenterat sätt att beräkna priser på trycksaker. Nu drar man igång Print in mind – en ny typ av marknadsplats för den grafiska branschen.

Till projektet söker man nu personer som vill vara med på resan – och på sikt vill man ta in externa investerare.
– Vi kommer att söka investerare och partners men i första hand just nu skulle vi vilja efterlysa entreprenörskollegor, medgrundare som är med och driver verksamheten, engagerade människor som satsar sin tid och kanske pengar i det här. Någon som tror lika mycket på det som vi gör, säger Eva Rosén till Branschkoll.
Smyglansering skedde redan i höstas på Print Next då man hade en workshop för intresserade aktörer. Man har nu börjat ta in grafiska producenter i systemet och planen är att öppna upp en e-handeln under våren.
Idén är att den nya marknadsplatsen ska skapa möjligheter för grafiska företag att erbjuda sina tjänster till en bred marknad samtidigt som man får en modern e-handelslösning inom B2B.
Söker investerare och partners
I en video berättar en av Arifiqs grundare, Eva Rosén, om satsnignen och att man nu söker partners, investerare och säljare till den nya satsningen.
Se filmen här: