Snabbväxande leverantör av shoppingkassar finns nu hos Unitedprofile

Carrinet, som grundades 2017 och erbjuder bärkassar både till privatpersoner och som en profilprodukt, har växt kraftigt senaste åren och gått från 1,8 miljoner i omsättning till 11 miljoner kronor vid senaste bokslutet (2019-12).
Nu fördjupar man sin satsning inom produktmedians sfär ytterligare och går med som leverantör hos Unitedprofile.
– Vi upptäckte snabbt att våra produkter var populära företagsgåvor och profilprodukter. Vi har anställt personal med bakgrund inom profil som utarbetat en portfölj av våra smarta miljöprodukter riktad mot företagsprofilering och gåvor, säger vd och grundare säger Mia Ekblad i ett nyhetsinlägg.
Idén föddes på stranden
Idén att starta upp Carrinet sägs ha kommit på de Bohuslänska stränderna där Mia plockade skräp dagligen. Hon utvecklade och tog fram fruktpåsen Veggio som blev en stor succé och starten för företaget som nu har ett tiotal olika produkter inom segmentet med fokus på hög kvalitet och återanvändning.
– Återanvändning är nyckeln till att minska vårt klimatavtryck på jorden. Vi måste satsa på hög kvalitet och produkter som kan användas många gånger om vi ska kunna lämna över vår planet i någorlunda skick till nästa generation, säger Mia Ekblad.