Smartsign nominerad till bästa digitala skylt-lösning

Svenska Smartsign har tillsammans med Nec och Smart Media Solution kan vinna pris för bästa digitala skylt-lösning. Det handlar om en kampanj för Kärchers fönstertvätt i Clas Ohlssons flaggskeppsbutik i Mall of Scandinavia i Stockholm.
Det är branschorganisationen Daily DOOH (Digital Out Of Home) som i december i London utser vinnarna i en rad kategorier. Kärcherkampanjen är nominerad i kategorin bästa skyltkampanj i köpcentra/butiker.
– Det är väldigt kul att vi är med som nominerade i finalen i en tävling där alla stora aktörer inom digital signage deltar, säger Smartsigns försäljningsdirektör Daniel Pettersson i ett meddelande. Uppenbarligen sticker vår innovativa lösning ut ur mängden.
I Clas Ohlsons butik står ett ställ från Smart Media Solution med en bildskärm från Nec. Allt styrs med mjukvaran från Smartsign. I skyltstället finns en fönstertvätt från Kärcher och en glasruta där man kan prova fönstertvätten. Två sensorer har byggts in i skärmen. En sensor reagerar när en kund närmar sig stället och då byts budskapet ut till en mer anpassad information. En sensor reagerar när någon lyfter på fönstertvätten. Då visas en instruktion för hur man kan testa den på glasrutan. I skyltstället står också en rad kartonger med de aktuella produkterna.
– Med Smartsigns mjukvara inbyggd i skärmen interagerar den med kunden och det är en kul och innovativ lösning som vi tror lockar fler till köp, säger Daniel Pettersson.