Silverägg till Göteborgstryckeriet – Volvo och F&B stora vinnarna i Guldägget
Göteborg dominerade på kvällens Guldäggsgala. Göteborgstryckeriet vann ett Silverägg i kategorin Design för sitt hus av kartong Chameleon Cabin som byrån Happy F&B tagit fram. Bong som var nominerade i klassen Direkt blev utan pris.
Forsman & Bodenfors blev tillsammans med kunden Volvo Lastvagnar kvällens stora vinnare på Guldäggsgalan med tre Guldägg och Titanägget. Byrån tog även hem flera silverägg.
Volvos Live Test Series, där den mest kända Epic Split med Jean Claude van Damme, vann i klassen Integrerat. Epic split vann för årets bästa reklamfilm och även för bästa Hantverk.
Volvo Lastvagnar fick också det ”nyskapande” Titanpriset som går till ”nyskapande kommunikation som brutit konventionerna och skapat nya mönster för hur företag och organisationer kan agera i samhället”.
Årets Guldägg i kategori Tidningsannonsering gick till King och ICA Sverige med annonsen ”Stig Jobs”.