Gå till innehållet

Siba först ut med V-tabs nya ”superformat”

Puls

Siba i Norge har under sommaren testat ett nytt DR-format i samarbete med tryckerileverantören V-tab. Man kallar formatet för superpanorama – sidorna viks in i mitten och ger en annons som spänner över fyra sidor tabloid i bredd.

– Vi såg en tydlig DR-effekt den aktuella veckan, vilket delvis kan bero på det uppseendeväckande formatet, säger Victor Bengtsson, landschef för Siba Norge i ett pressmeddelande.

Siba i Norge är enligt V-tab först ut inom hemelektronikbranschen att använda sig av superpanorama i sina DR.

– Vi ville göra något för att sticka ut. Tillsammans med våra andra marknadsföringsåtgärder bidrog det nya formatet till högre omsättning och större kundtillströmning, säger Victor Bengtsson.

Sibas samarbete med V-TAB sträcker sig över 15 år, och koncernen trycker samtliga reklamblad för Sibas kampanjer i Norge, Sverige och Danmark.

På bilden visar Jonas Sund upp det nya formatet.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll