Sia vinner internationellt pris för sin merch-kampanj framtagen av Marc

Merch-baserade kampanjer fortsätter vara hett och vinna priser!
Sias omåttligt populära ”Glassbåten” har vunnit priser för de produktmedia-baserade kampanjer bolaget gjorde i somras med hjälp av Marc.
Sia Glass har vunnit ett internationellt branschpris, alltså en glasspris! Närmare bestämt så har namnhärliga The International Ice Cream Consortium utsett bolagets kampanj Sommarglassbåten till årets bästa marknadskampanj.
Kampanjen hade två beståndsdelar, dels så släppte man en ny smak på glassbåten i smaken Hallon & Vit Choklad, det här gjordes i kombination med en kollektion av merch som Göteborgsbaserade bolaget Marc och kommunikationsbyrån Welcome hjälpt Sia att ta fram. Där inte minst en lyxig badrock var en del av den lyckade kollektionen.
– Det är kul att något så unikt svenskt kan vinna fina priser ute i världen, det känns väldigt hedersamt och prestigefyllt, säger Dan Bengtsson på Sia i ett pressmeddelande.
Hör Charlotte Ericsson vd på Marc berätta mer om arbetet bakom kampanjen i Branschkollpodden: