”Saknas konkurrens blir det till slut inga brev” – Stora förändringar på postmarknaden
En fungerande postmarknad är livsviktig för tryckeribranschen.

Johan Hellman är ansvarig för strategiska projekt på 21grams och Eva Glückman, vd för Grafiska Företagen.
Postnord äger stora delar av infrastrukturen på postmarknaden så som terminaler, distribution och har även eget stort tryckeri. Men på grund av att det finns konkurrens har Sverige den bäst fungerande postmarknaden i Norden, säger nätverket Arenan för framtidens distribution som driver frågor som faktiskt är ”existentiellt viktiga för många tryckerier”.
På eventet Print Next den 30 november kommer man att möta den grafiska branschen och diskutera samverkan med tryckerier, som man säger ”skapar en stark och viktig kraft i frågorna”.
”Just nu händer det mycket på postmarknaden, inte minst genom den pågående statliga utredningen. På Print Next 30 november kan du lära dig mer om utvecklingen”, skriver man i inbjudan.
Johan Hellman som är ansvarig för strategiska projekt på 21grams och Eva Glückman, vd för Grafiska Företagen är de två som kommer att leda presentationen.
Läs mer om detta på Print Next sajt.