Gå till innehållet

Så här vann TBWA Diamantnyckeln

Puls

Vinnarna i Guldnyckeln, svenska mästerskapen i direkt och interaktiv marknadsföring, 2013 presenterades på en gala på torsdagskvällen.

Det finaste priset, Diamantnyckeln, togs hem av TBWA för ”The Ice Record Project för Shout Out Louds. Lanseringen av en ny skiva gjordes genom att skicka ut 10 lådor med en gjutform för en ”lp-skiva”. Mottagaren fick för att kunna lyssna på låten själv tillverka en skiva av is med hjälp av innehållet i lådan.

10 lådor genererade över 100 miljoner exponeringar i media – så här gjorde man:

[vimeo]http://vimeo.com/60151365[/vimeo]

Motivering:

En iskallt genomförd kampanj … av briljanta kreatörer med is i magen … med ett resultat som fick juryn att smälta. Ni har redan hört motivering efter motivering gnistra som iskristaller under kvällen. Och det är verkligen coolt att få en så liten och svårflirtad målgrupp att så elegant själva skapa budskapet och sprida det över hela världen. Aldrig har en diamant lyst så klart. Let´s Shout It Out Loud: Årets Diamantnyckel går till TBWA för The Ice Record Project!

 

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll