Gå till innehållet

111 tips: Så driver du ett framgångsrikt tryckeri

Puls

Skärmavbild 2014-09-22 kl. 16.48.06

I boken ”111 tips du kommer att älska” från Lasertryks två koncernchefer får grafiska verksamheter massor av tips på hur man framgångsrikt kan driva ett företag i branschen – och då kanske i synnerhet med fokus på internetbaserad försäljning. Men en stor del av innehållet är inte alls beroende av att det är en grafisk verksamhet över huvud taget. Nu kommer boken snart på svenska.

Esben Mols Kabell och Anders Grønborg delar frikostigt med sig av sina erfarenheter av att driva upp Lasertryk till en omsättning på 250 miljoner danska kronor. De har – som ett av få grafiska företag – förstått att de tjänar på att vara öppna med sin verksamhet.

Esben Mols Kabell är också aktuell som talare på GrafKom I/O i Borås gen 5-6 november då alla deltagare också får var sitt exemplar av boken.

Innehållet är värdefullt för alla som driver företag, oavsett bransch, och man räknar naturligtvis med att läsarna driver företag som är i behov av trycksaker. Dessutom satsar man stora resurser på att marknadsföra sig till tryckerier för att bli underleverantör.

Bokens tips är indelade i olika avdelningar och spänner över områden som försäljning, kundvård, effektivisering och

bog-bigde över hundra tipsen är verkligen handfasta.

De säljer boken för några hundralappar – och utnyttjar samtidigt ett av de egna tipsen genom att erbjuda rabatt på nästa köp till samma värde (ge aldrig bort något gratis – ge rabatt på nästa köp).

Boken köps enklast via saxo.com men också via 111tips.dk där man kan beställa de första 28 sidorna gratis. Snart också på svenska.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll