Gå till innehållet

Responstryck i nytt avtal – ska trycka två miljoner kort per år

Puls

Magnar Vitsø, inköpsansvarig på Strongpoint och Martin Moëll, säljare Responstryck. (Foto: Daniel Larsson)

Responstryck i Borås har tecknat ett avtal med Strongpoint Technology om att producera cirka två miljoner unika produktkort per år.

Strongpoint, med säte i Norge, vänder sig mot detaljhandeln med olika tekniska lösningar. I detta fall är det produktkort för köp av stöldbegärliga produkter som exempelvis tobak och rakblad. Varje produktkort är unikt och försett med streckkoder och nummerserie.

– De trycks på ett plastmaterial och stansas innan de packas och distribueras till butiker i Europa, säger Martin Moëll som är säljare på Responstryck.

För att underlätta hanteringen har Responstryck installerat ett web2print system från Powerinit.

– Från Strongpoints system får vi pdf:er tillsammans med en xml-fil som trattas ner i vårt nya webbsystem. Där skapas då med automatik unika streckkoder, utskjutning för print och underlag för distribution, säger Martin.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll