Responstryck gör broschyr som sticker ut

Inspiration: Tapetföretaget Rebel Walls har med hjälp av Responstryck i Borås tagit fram ett nytt marknadsföringsmaterial i form av en broschyr.
Det var för ett utskick till press man tog fram broschyren som har fått stort genomslag med bland annat blogginlägg hos tidningen Sköna Hem och Aftonbladet. Broschyren är nu efterfrågad från kunder runt om i världen.
Med en smart fliklösning går broschyren att ställa upp och skapa ett rum där läsaren kan prova olika tapeter.
– Tanken är att du ska ställa upp broschyren på högkant och kunna välja vilken tapet du vill ha bakom till exempel din arbetshörna, säger Daniel Larsson på Responstryck som har hjälpt Rebel Walls med produktionen.
Det seglaminerade omslaget är tryckt på 400 grams kartong från Iggesund. Trägolvet är en flik nertill på omslaget som stansats ut – och på samma sätt har man på ena sidan gjort ett skrivbord som kan vikas in.
Inlagan på 16 sidor är tryckt på 200 grams Munken.