Reklamskolan Hyper Island fick Stora Annonsörpriset 2015
Hyper Island fick idag ta emot priset på Sveriges Annonsörers årliga tema- och inspirationsdag Stora Annonsördagen, på Grand Hôtel i Stockholm. De fick priset för att de med stor framgång utbildar designers, kreatörer och strateger för framtiden näringsliv.
– Styrelsen för Sveriges Annonsörer är väldigt glada över att kunna belöna Hyper Island som ligger i absolut framkant när det gäller utbildning inom digital kommunikation. Hyper Island har under snart 20 år utbildat ett stort antal designers, kreatörer och strateger som bidragit till att höja den kommunikativa nivån inom det svenska såväl som det internationella näringslivet. Att de även erbjuder personlig ledarutveckling för sina studenter skapar kommunikatörer för framtidens näringsliv som är tryggare och som kommer att bli bättre ledare, säger Mats Liedholm, styrelseordförande i Sveriges Annonsörer i ett pressmeddelande.
Stora Annonsörpriset delas årligen ut till en person eller en organisation som har gjort en betydelsefull insats för landets annonsörer.
Bland årets nominerade fanns Spotify och Alex & Sigge, men det var Hyper Island som tog hem priset med följande motivering:
”Att befinna sig på en ö kan ha sina fördelar. Om den dessutom befolkas av kreativa människor – som drivs av en passion att skapa digital och interaktiv kommunikation – så blir livet på en ö genast till en dans.
Vinnaren av Stora Annonsörpriset 2015 har under snart 20 år utbildat ett stort antal designers, kreatörer och strateger, som alla har bidragit till att höja nivån och format utvecklingen inom det svenska såväl som det internationella näringslivet. Tack för allt Hyper Island!”
Tidigare pristagare:
2003 Jan Stenbeck
2004 Leon Nordin
2005 Birgit Friggebo
2006 Bror Anders Månsson
2007 Pelle Törnberg
2008 Jonas Birgersson
2009 Micael Dahlén
2010 Nyamko Sabuni
2011 Staffan Forsman & Sven-Olof Bodenfors
2012 Reklamombudsmannen
2013 Aftonbladet
2014 Berghs School of Communication