Readly ökar digitala värdet med exklusivt innehåll
Nu lanserar Readly, en prenumerationstjänsten för digitala magasin, en ny satsning på originalinnehåll, Readly Exclusive, i Sverige. För första gången får Readlys läsare tillgång till innehåll som distribueras exklusivt via den digitala magasinstjänsten.
Man möjliggör för förlag att skapa ett digitalt mervärde genom att kunna publicera specialinnehåll för en bred läsekrets med tillgång till unika insikter om läsbeteendet.
– Det är extremt kul och spännande att på ett enkelt och snabbt sätt kunna skapa unika tidningar. Vi sitter på en skatt som vi äntligen har hittat ett bra sätt att använda oss av. Med Readly kan vi skapa tidningar som inte skulle bära sig i den tryckta världen men som vi vet uppskattas av våra läsare, säger Alrik Söderlind, Chefredaktör på auto motor & sport i ett pressmeddelande.
Man har framgångsrikt provat tjänsten tidigare på tyska marknaden där specialutgåvan av Computer Bild är ett av de mest lästa numren av magasinet i Readly någonsin.
Det första svenska innehållet lanseras i samarbete med magasinen auto motor & sport special, IDG-magasinet M3 och Racestripe.