Bloggen: Branschkoll är en av initiativtagarna till en helt ny konferens om framtidens trycksaker som håller på att ta form. Effekt, innovation och samspelet med digitala medier kommer att stå i fokus. Målgruppen är alla som vill ligga i framkant när det gäller att på smartast sätt kombinera tryckta och digitala medier för att få största möjliga effekt av sin marknadsföring.
Konferensen arrangeras av Wednesday Relations som är ett nätverk för alla som jobbar med marknadsföring, kommunikation och försäljning. Man arrangerar löpande olika typer av konferenser och seminarier för sina 12.000 medlemmar. Branschkoll ansvarar för programmet och undertecknad kommer att ta fram relevanta case och ämnen som ska presenteras på scenen under dagen.
PRINTNext går på Summit i Stockholm den 6 februari nästa år.
Varför en konferens om trycksaker?
Det händer oerhört mycket intressanta saker i den grafiska branschen samtidigt som företagen som använder trycksaker i sin kommunikation inte är helt uppdaterade på möjligheterna. Ett stort problem är att grafisk bransch har svårt att nå ut till användarna av trycksaker med alla de nya möjligheter som växer fram. Inget konstigt med det – det finns inte en enda ”kommunikatör” som fått mer tid till kompetensutveckling under de senaste åren.
Det finns också ett stort behov för den grafiska branschen att träffa varumärkesägare – sina kunder – för att diskutera utmaningarna man har i sin kommunikation med marknaden. PRINTNext blir en plattform för detta.
Wednesday Relations har 12.000 personer i sitt nätverk som alla jobbar inom områdena marknadsföring, kommunikation och försäljning. Dessa personer har mycket att tjäna på att lära sig mer om möjligheterna med tryckt kommunikation och Wednesday Relations har ett bra rykte bland sina medlemmar att alltid leverera ett högt värde på sina konferenser.
Därför är det så spännande att få göra den här konferensen tillsammans med dem. Den kan göra stor skillnad för de grafiska företag som vill vara delaktiga och den kommer att leverera ett högt värde till de marknadsförare och kommunikatörer som kommer till Berns i början av nästa år.
I ett pressmeddelande tidigare i veckan berättade vi mer om upplägget.
PRINTNext – En helt ny konferens om framtidens tryckta medier
Pressmeddelande från Wednesday Relations och Branschkoll 2013-09-12
En helt ny konferens om framtidens trycksaker håller på att ta form. Det är Wednesday Relations som är i gång med planeringen av PRINTNext som arrangeras på Berns i Stockholm i början av nästa år. Det kommer att handla om trycksakens styrkor i en allt mer digital värld.
Effekt, mätbarhet och samspelet med digitala medier kommer att vara i fokus under dagen som vänder sig till alla som vill ligga i framkant när det gäller att på smartast sätt kombinera tryckta och digitala medier för att få störst avkastning från sin marknadsföring.
– Trycksaker är fortfarande väldigt viktiga inslag i många företags marknadsföring och kommunikation och det händer mycket innovativa saker på området. Det tänker vi lyfta fram på PRINTNext, säger Mats Gustafsson, vd på Wednesday Relations, i en kommentar.
Målgruppen är alla som använder trycksaker på Sveriges företag, så som marknadschefer, kommunikatörer och inköpare.
– När det mesta idag handlar om nya möjligheter inom digital marknadsföring och försäljning är det extra kul att vi nu gör en satsning inom print, fortsätter Mats.
Programmet utvecklas i samarbete med omvärldsbevakningstjänsten Branschkoll som sedan 2010 har jobbat nära den grafiska branschen med utveckling av nya lösningar som bygger på det tryckta mediet. Det finns få aktörer som bättre kan hitta rätt företag, case och personer att berätta om nya innovationer och trender inom området.
– Den grafiska branschen är kanske den som påverkas allra mest av den digitala utvecklingen och detta driver på innovationshastigheten kraftigt, säger Ola Karlsson som har startat och driver Branschkoll. Det finns oerhört mycket att berätta om möjligheterna med tryckt kommunikation som helt enkelt är okänt för marknadsförare – de som kommer till PRINTNext får ett försprång mot sina konkurrenter.
För mer information välkommen att kontakta:
Mats Gustafsson, Wednesday Relations
mats.gustafsson@wednesdayrelations.org
0705-31 88 32Ola Karlsson, Branschkoll
ola@branschkoll.se
0705-66 09 52Om Wednesday Relations
Wednesday Relations är ett professionellt nätverk med strax över 12 000 medlemmar verksamma inom marknadsföring, försäljning, sälj & CRM. Majoriteten (60 procent) av medlemmarna är beslutsfattare. Under Wednesdays flagg anordnas ett sjuttiotal seminarier på året i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi gör bland annat Google Analytics Conference, tillsammans med Google, årligen och har ett flertal återkommande konferenser av det större slaget.
www.wednesdayrelations.org
Om Branschkoll
Omvärldsbevakningstjänsten Branschkoll följer utvecklingen av det tryckta mediet och hjälper beslutsfattare i trycksakens värdekedja att ha koll på och ligga i framkant av branschen. Beslutsfattare på grafiska företag, materialleverantörer och större trycksaksköpare har sedan 2010 haft koll på utvecklingen med hjälp av Branschkoll.se och tillhörande nyhetsbrev.