Postens årliga undersökning av svenskarnas julkortsvanor visar att fyra av fem svenskar helst vill få sina julhälsningar som ett fysiskt kort eller brev, medan bara en av tio föredrar ett SMS, MMS eller e-post. Frågan är om undersökningens resultat förvånad någon?
Posten trycker julkorten
Posten fortsätter också att utveckla sitt erbjudande kring tryckt kommunikation. Med tjänsten levandejulkort.se kan besökaren ta egna bilder från uppsatta webbkameror. Via Facebook har du direktkontakt med bland annat en renskötarfamilj som du kan försöka övertala att göra något speciellt ”framför” kameran.
Tyvärr är integrationen med Postens vanliga vykorttjänst, som göra att du också kan få kortet tryckt och skickat, minst sagt usel.
Den digitala julkortskampanjen ingår i en större kampanj som bland annat innehåller följande tv-reklam.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-dW6i_TUJrA[/youtube]