Politiska parti valde norskt MRM-system
Det norska partiet Høyre, med partiledare Erna Solberg just nu som Norges statsminister, har valt Brandmasters marknadsföringssystem inför valet 2017.
2017 påbörjar Høyre en ny valkampanj med mycket marknadsföringsmaterial att koordinera och färdigställa. Høyre har använt ett egenutvecklat marknadsföringssystem sedan 2011. Nu ersätter de systemet med Brandmasters system för hantering av marknadsföringsresurser.
– Vi såg tidigt potentialen med ett marknadsföringssystem, men upplevde svårigheter med att utveckla vårt eget när det finns bättre system på marknaden. Det krävdes för mycket tid och resurser för att utveckla det och det var för svårt att använda för användarna, säger Høyres marknadsförings- och kampanjchef Dag Terje Solvang i ett pressmeddelande.
Brandmaster ska enligt uppgift att användas inför parlamentsvalet där en stor del av marknadsföringsmaterialet produceras centralt. Materialet kommer sedan att tas över lokalt där det justeras och anpassas efter lokala behov av både anställda och volontärer.
Høyre kommer bland annat att använda Brandmaster för att förvara och hantera bilder, presentationer och annat marknadsföringsmaterial i mediabanken, få enkel beställning av profil- och marknadsföringsmaterial genom marknadsföringsshopen och använda Brandmasters intuitiva mallteknologi för att skapa och anpassa annonser, broschyrer, banderoller, rollups och annat marknadsföringsmaterial.
– Brandmaster kommer att vara ett dagligt redskap för hela organisationen, säger Dag Terje Solvang på Høyre.
Nationsomfattande Høyre består av 19 länsorganisationer och 421 lokala avdelningar på kommunnivå.
– Med allt marknadsföringsrelaterat material på ett ställe kan processer som planering, informationsflöde, skapande och distribution av material optimeras. Detta ger omedelbara fördelar, säger Brandmasters vd Gunnar Larsen.