Pennleverantören UMA stärker sin position i Norden genom Unitedprofile

Uma ska nu satsa mer på Sverige och Norge genom samarbete med Unitedprofile.
Den tyska leverantören av pennor UMA, är senast ansluta leverantören till Unitedprofile där man nu finns med både på den svenska och norska marknaden från start.
Med sina rötter i den lilla tyska staden Fischerbach har familjeföretaget UMA vuxit till en stor aktör på den europeiska pennmarknaden. Produktionen är idag 100 procent klimatneutral och med ett strategiskt och väl planerat hållbarhetsarbete kan UMA erbjuda olika typer av reklampennor av högsta kvalitet, skriver Unitedprofile i ett nyhetsinlägg.
– Att äntligen gå med som leverantör i Unitedprofile är ett naturligt steg för oss på UMA. Med plattformen som bas kan vi erbjuda våra existerande kunder en ännu bättre service samtidigt som vi blir mer lättillgängliga för nya kunder. Det känns extra roligt att lanseras samma dag som Villa Gabels Vårmesse går av stapeln i Norge!, säger Wiktoria Jakobsson, UMAs representant i Skandinavien.
Investerat mycket i hållbarhet
UMA har alltså sin bas i Fischerbach som ligger vid utkanten av bergsområdet Schwarzwald (Svartskogen på tyska), de senaste åren har man genom ”konstanta investeringar” optimerat sin produktionsprocess steg för steg. Samt stärkt upp sin fabrik i Fischerbach, som man alltså menar är klimatnetural.
Man har också tagit fram en modell av pennor (Recy-model) som är återvinningsbara. Och de pennor som är gjorda av trä sägs vara FSC och PEFC-certifierade, det här berättar UMA för Branschkoll.

Umas idylliska anläggning vid Schwarzwalds fot.