Parajett i samarbete med Brevo om digitala fönsterkuvert
Pressmeddelande från Brevo 2011-11-03
Parajett inleder samarbete med Brevo. Parajett kan nu erbjuda Brevo till sina kunder, så att de kan skicka viktig post elektroniskt till kunder och andra intressenter.
Brevo är en webbtjänst som ger alla svenska medborgare över 15 år tillgång till en säker och gratis digital brevlåda på Internet.
– Vi vill alltid ligga i framkant och erbjuda våra kunder bästa möjliga kommunikationslösning samt ge dem möjlighet att göra bättre affärer. Med Brevo får våra kunder en kommunikationslösning som är snabbare och mer tidseffektiv, samtidigt som kommunikationen kan ge miljövinster tack vare färre transporter, säger Tord Ohlsson, VD för Parajett.
Parajett är ett av Sveriges största grafiska företag och erbjuder kompletta och skräddarsydda kommunikationslösningar för direktreklam och administrativa rutiner, så som fakturor. Nyligen lanserade Parajett en molnbaserad kontorsposttjänst, print2post.
– Vi har fått en oerhörd bra respons från marknaden på print2post och vi kommer att ansluta och erbjuda våra kunder inom affärsområdet kontorspost möjligheten att använda Brevo, säger Tord Ohlsson.
– Det här är ett strategiskt viktigt samarbete för oss och vi är glada över förtroendet från Parajett, säger Björn Junge, marknadschef för och grundare av Brevo.
Brevo gick i drift den 16 mars i år. Brevo är fristående från alla postoperatörer och samarbetar med de flesta ledande utdataföretagen i Sverige. Redan idag har över 100 000 privatpersoner aktiverat en egen Brevo. Brevo räknar med att en miljon svenskar kommer att ha en egen Brevo om cirka ett år.
– Postmarknaden avregleras i hela Europa och privata alternativ växer fram, säger Björn Junge. Allt fler personer är uppkopplade och digitala kanaler blir både vanligare och ett självklart val för alla typer av kommunikation.
Till anslutna företag som är avsändare i Brevo hör bland annat UC, Skandia och Haparanda kommun och till andra återförsäljare hör bland annat StroedeRalton.