Gå till innehållet

Olsson & Co och Wackes blir Wackes

Söker fler bolag att förvärva.

Företagsaffär

Efter höstens stora sammanslagning av Olsson & Co och Wackes står det nu klart att man väljer Wackes som sitt nya varumärke och målsättningen för bolaget framåt sägs vara att bli ledande i Norden på brandade produkter och merchandise.

Bland bolagets planer för framtiden nämns bland annat organisk tillväxt och fler samgåenden, eller rena förvärv samt ett tydligt fokus på kvalitet och hållbarhet.

– Vi är otroligt laddade för 2023. Tillsammans med vännerna på Olsson & Co har vi under hösten lagt planen som vi alla nu tror starkt på. Det är en härlig energi i hela den gemensamma organisationen och vi har utvecklat vår vision och kan nu ännu tydligare fokusera på kvalitet och hållbarhet. Vi ska visa den nordiska marknaden att produktmedia som marknadsföringskanal är såväl hållbarhetsmässigt som uppmärksamhetsmässigt överlägset. Samtidigt ska vi arbeta hårt för att göra vår familj större, söka fler bolag som vill vara med på vår resa, säger Thomas Davidsson, som fortsätter att vara vd för det nya Wackes, i ett pressmeddelande.

Vill hitta fler bolag som vill utveckla branschen

– Allt är ett ekosystem. Kunskap och efterfrågan måste finnas i alla led. När vi nu tillsammans med Wackes kan fortsätta vårt arbete med hållbarhet kan vi göra det med större tyngd. Därför är det viktigt med tillväxt både organiskt och genom att hitta fler bolag i branschen som tillsammans med oss vill utveckla branschen som en ledande aktör i Norden, avslutar Tomas Olsson, vice vd på Wackes, tidigare vd på Olsson & Co.

LÄS OCKSÅ: Wackes och Olsson & Co går ihop – ”vår bransch håller på att förändras i grunden”

https://www.linkedin.com/embed/feed/update/urn:li:ugcPost:7015640509108912128

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll