Gå till innehållet

Nytt svenskt magasin om trycksaker

Puls

Print Power Magazine lanseras på svenska i början av juni. Det handlar om det tryckta mediet och dess möjligheter i en digital värld och ska inspirera mediabranschen och marknadsförare att använda mediet på nya sätt.

– Vi menar att tryck kan skapa fantastisk uppmärksamhet när det används i flerkanaliga kampanjer. Vi vill visa tryckets fördelar i en digital medievärld och leverera inspiration och kreativa idéer till vår målgrupp. säger Martyn Eustace, som är vd för Europeiska projektet Print Power.

Tidningen skickas till bland annat till medieinköpare och kommunikatörer men också till alla medlemmar i Grafiska Företagens Förbund som är den svenska hubben för projektet och har arbetat fram den svenska utgåvan. Totalt kommer 3.000 personer att få tidningen.

Tidningen vänder sig till yrkesfolk inom media och marknadsföring vinster och den varumärkesförstärkning som tryckta medier kan ge.

Print Power Magazine kommer att ges ut två gånger per år i elva europeiska länder och på respektive lands språk. Det första numret ges ut i början av juni och distribueras samtidigt i alla länder.

Magasinet ges ut av Print Power Europe, en europeisk organisation som främjar och marknadsför tryckta media och vänder sig till marknadsförare och kommunikatörer. Publikationen ger en gedigen insikt i tryckta medias påverkan, bland annat genom goda exempel, undersökningar och statistik. Här presenteras också exklusiva intervjuer med ledande varumärken och opinionsbildare.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll