
Gänget på Enkla i Malmö som fått en stark start på verksamheten.
Den nystartade aktören Tidaj (bolagsnamn Enkla i Malmö AB) fick en riktigt kanonstart på verksamheten som startade upp hösten 2021.
Bolaget har nu kommit in med sitt första bokslut, som dessutom är en månad kort (11 månader) och omsättningen landade på 4,6 miljoner kronor och rörelseresultatet skrevs till 0,6 miljoner kronor.
Enkla i Malmö erbjuder produkter inom två nischer, profilreklam och förpackningstillbehör och är startat av tre personer med gedigen erfarenhet av grafisk bransch.
– Vi är tre personer som tillsammans har över 40 års erfarenhet av affärsutveckling, projektledning och e-handel inom den grafiska branschen. För ungefär 1,5 år sedan startade vi upp vår egen verksamhet med en stark känsla av att det finns ett behov av att förenkla beställningar och produktion av förpackningar och profilprodukter, säger Robin Freij som är försäljningsansvarig och delägare, till Branschkoll.
Driver två e-butiker
Omsättningen kommer från två webbshoppar, tidaj.se (fokus på profilprodukter) och enklapack.se där man bland annat säljer boxar, klisterdekaler och packtejp, allt med kundens egna design. På Enklapack.se kommer ett flertal nya förpackningsprodukter att lanseras nu under våren berättar Robin.
– Våra kunder finns i hela landet men merparten i Skåne. Företagen vi jobbar med är allt från lokala hårsalongen till internationella börsnoterade bolag. Även om vårt fokusområde är e-handel så agerar vi också rådgivare till våra kunder när de har grafiska specialprojekt. Just nu är det full fart och vi ser fram emot 2023, avslutar Robin Freij.