Gå till innehållet

Ny managementkonsult till Inhouse Kommunikation

Pressmeddelande

Pressmeddelande från Inhouse 2013-03-04

Erik Höglund är ny managementkonsult inom Inhouse Kommunikation. Erik kommer med sin kunskap och erfarenhet hjälpa våra kunder att utveckla effektiva och affärsdrivna marknadsavdelningar och breddar samtidigt vårt erbjudande inom People Management.Erik har en bakgrund som projektledare och VD inom reklambranschen och har även jobbat som nordisk inhousechef och verksamhetskonsult. Han reser just nu landet runt och föreläser inom området effektiva och affärsdrivna marknadsavdelningar och är en av Sveriges Marknadsförbunds kurshållare på kursen ”Leverera och visa affärsnytta – öka marknadsföringens ROI med rätt nyckeltal”.

Två managementkonsulter inom Inhouse Kommunikation

Sedan tidigare har Inhouse verksamhetskonsulten Håkan ”Byrådoktorn” Bodman som hjälper reklambranschen med liknande frågeställningar. Med Erik får Inhouse en specialist mot landets marknadsavdelningar. Ett område med stor utvecklingspotential. Erik berättar.

– Jag upplever att många svenska företag inte tar tillvara på marknadsavdelningens potential. Ofta beror det på otydligheter i vilken funktion som marknadsavdelningen ska ha. Vad har marknadsavdelningen för uppdrag, vad ska den åstadkomma och vilka affärsmål ska prioriteras? Viktiga frågeställningar för att uppnå effektiva och affärsdrivna marknadsavdelningar.

Senaste från Branschkoll