Gå till innehållet

Ny e-handel för trycksaker och eventprodukter

Puls

Thomas Pall, PÅ Media, berättar om sin nya satsning på e-handel med trycksaker.

Digitaltryckeriet PÅ Media i Stockholm har investerat i ny storformatsutrustning inför lanseringen av en ny e-handelslösning för trycksaker. I och med detta satsar man på att nå hela Sverige och inte bara Stockholmsregionen. Sortimentet kommer vara mäss- och eventprodukter samt trycksaker för kunder inom B2B.

– Om allt går enligt plan så ska vi lanserar den 1 oktober, säger vd Thomas Pall i en kommentar till Branschkoll.

Webbshoppen får ett eget varumärke men ska drivas ensamt av PÅ Media. Marknadsföringen kommer ske digitalt, till stor del via till exempel Gooogle, men man ska också använda sin kunskap inom crossmedia för att nå ut mer målgruppsanpassat.

Inför lanseringen har man investerat i ny storformatsutrustning där Color Systems har levererat en Roland Soljet Pro 4 XR-640 Printer/Cutter och ett monterings-/lamineringsbord från Rollover. Lösningen för webbshoppen har man utvecklat själva med WordPress som grund.

Vilket namn man kommer att marknadsföra lösningen under vill man ännu inte kommunicera eftersom det inte är helt klart med registreringen av det nya bolaget.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll