Gå till innehållet

Nu kommer digitala annonser till Readly

Puls

Magasinappen Readly lanserar ett nytt digitalt annonsformat –Readly Ads. För första gången ges annonsörer möjlighet att annonsera i Readlys anslutna titlar och få förståelse för det faktiska engagemanget kring en magasinsannons i digital miljö.

För förlagen innebär Readly Ads en ny möjlighet att optimera annonseringsgraden i sina titlar. I både nyutgivna och gamla utgåvor kan förlagen nu addera digitala annonser för att nå önskad packningsgrad. Samtliga stora svenska förlag, som Bonnier Magazines & Brands, Aller, Egmont, IDG, Expressens- och Aftonbladets magasin, har avtalat om att upplåta annonsutrymme till Readly Ads.

Annonsformatet Readly Ads introduceras till början som ett pilotprojekt i Sverige och kommer under nästa år även lanseras i Tyskland och England. Med hjälp av Readly Ads kan annonsörer för första gången lära känna sin målgrupp och få data på hur deras annonser engagerar. Bland annat kan annonsörerna se hur många som har sett annonsen, lästid, om läsaren klickat sig vidare eller om läsaren delar innehållet vidare. Readly Ads ger dessutom annonsörer möjlighet att kunna lansera kampanjer snabbare samt att testa olika annonser samtidigt.

Tekniken bakom Readly Ads bygger på maskininlärning, som gör det möjligt att styra annonser utifrån vem läsaren är, vad den gillar att läsa i Readly och hur den reagerat på tidigare annonser. Annonsörer köper garanterade views i en kontrollerad miljö.

Källa: Readly pressmeddelande

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll