Gå till innehållet

Norska MRM- och MAM-företag fusioneras

Företagsaffär

Ola Norrman, Press to go blir Sverigechef för det sammanslagna bolaget och Gunnar Larsen från Brandmaster blir vd. (Bild: Brandmaster)

De två nordiska aktörerna inom stödsystem för marknadsavdelningar och grafiska företag, Brandmaster och Press to go fusioneras, går samman. Tillsammans omsatte de båda bolagen nästan 34 miljoner norska kronor.

Det gemensamma namnet blir Brandmaster och Gunnar Larsen blir vd i den nya konstellationen. Ola Norman, vd för Press to go, blir Sverigechef.

Lösningarna är verktyg för att lagra, skapa och automatisera produktionen av marknadmaterial och används av både varumärkesägare och tryckerier för att skapa bättre kontroll på allt material och processer. Mediadatabas, mallbaserad produktion, projekthantering, kampanjhantering, budgetering och uppföljning är några av basfunktionerna i verktygen. MAM och MRM är två vanliga samlingsbegrepp som används för att beskriva verktygen.

En rad svenska och norska grafiska aktörer är återförsäljare och användare av verktygen.

Bland varumärkesägare som använder Brandmasters verktyg finns Statoil, Telia Sonera, Mercedes Benz och Helly Hansen.

Läs också: Ricoh köper avancerat MRM-verktyg.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll