Hong Kong PrintPack Fairs öppnar i april

Tillsammans organiserade av Hong Kong Trade Development Council och CIEC Exhibition Company (HK) Limited kommer de två PrintPack-mässorna att hållas den 27-30 april på AsiaWorld-Expo, med online-matchningstjänsten ”Click2Match” tillgänglig från den 20 april till den 7 maj.
Hong Kong International Printing & Packaging Fair är en ledande marknadsplats för att hitta utrustning, produkter och tjänster inom tryckning och förpackning. I takt med att den globala efterfrågan på lyxförpackningar växer, kommer den hyllade World of DeLuxe PrintPack Zone på mässan att avknoppas och lanseras som DeLuxe PrintPack Hong Kong i år. Tillsammans kommer de två mässorna att ha runt 500 utställare och erbjuda en omfattande utställning av branschledande lösningar.
För att ta itu med den växande oron för miljöskydd kommer zonen Green Printing & Packaging Solutions att visa biologiskt nedbrytbara material, återvunna produkter och innovativa gröna lösningar. Zonen Food & Beverage Packaging Solutions erbjuder funktionella lösningar designade för färska, kylda och bearbetade livsmedel. Zonen E-commerce Packaging Solutions presenterar kreativa lösningar för företag att fånga e-handelsmöjligheter.
Andra produktkategorier på mässan inkluderar tryckkonsumentvaror och förpackningsmaterial; utrustning för tryckning och förpackning; detaljhandelsdisplayer, reklam och skyltar; förpackningstjänster och lösningar samt trycktjänster.
Debuten DeLuxe PrintPack kommer att presentera ett urval av högkvalitativa tryck- och förpackningslösningar för premiumvaror, inklusive smycken, klockor, kosmetika, gourmetmat och vin.
En serie forum och nätverksaktiviteter kommer att hållas under mässperioden för att dela de senaste marknadsinsikterna, såsom omvandlingen och huvudtrenderna inom tryckindustrin, hållbar förpackningsdesign och effekten av lyxförpackningar på varumärkesuppfattning. Dessutom kommer prisbelönta bidrag från Hong Kong Print Awards, Hong Kong Digital Printing Award och GAAHK x PolyU Design – Packaging Design också att presenteras på mässan för att visa innovationer och lösningar inom design, tryckning och publiceringsproduktion.
Med EXHIBITION+ hybridmodellen kommer båda mässorna att ge betydande exponering för utställare och köpare att hitta produkter inte bara personligen på AsiaWorld-Expo den 27-30 april, men också genom HKTDC:s smarta affärsmatchningsplattform online, Click2Match, den 20 april – 7 maj.