Mitsubishi Sverige investerar i eget crossmedia-system

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.
Mitsubishi köper Directsmile från VBS. Man vill kommunicera relevant och händelsestyrt i rätt kanal, i rätt tid till rätt person.
– Med detta öppnas möjligheterna upp för våra krav på relevant dialog både off- och online, säger Karl-Thomas Albinsson som är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige i ett meddelande.
Man vill kunna kommunicera i både traditionella kanaler – men också de allra senaste som till exempel ”beacons”.
70 återförsäljare
Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via företaget MMC Bilar Sverige och det är de som gör investeringen. Man har ett nätverk med cirka 70 återförsäljare och 85 serviceverkstäder runt om i Sverige. MMC Bilar Sverige har 34 anställda.
– Vi är inne i en expansiv fas och vill gå från traditionell information till relevant händelsestyrd dialog i rätt kanal, i rätt tid till rätt person säger Karl-Thomas Albinsson.
Stark koppling till tryck
VBS lyfter upp sin starka koppling till det tryckta mediet som en anledning till att man lyckats med affären.
– Vi tror det är vår starka koppling mellan print och e-post, sms, sociala medier och personifierade hemsidor som är en av huvudorsakerna till det allt starkare intresset säger Anders Eriksson vd på VBS.