
Några av gästerna i Branschkollpodden under 2020.
Tolv branschprofiler gästade Branschkollpodden 2020.
Under 2020 startade Branschkoll en podd för hela den breda grafiska branschen. Sedan första avsnittet i maj förra året har vi gästats av tolv personer från olika delar av branschen och pratat om utvecklingen kring trycksaker och produktmedia. Hållbarhet, nya affärer och pandemin har varit återkommande teman.
Är du nästa gäst?
Nu planerar vi för nya avsnitt och känner du för att gästa oss – digitalt eller fysiskt spelar ingen roll – så hör gärna av dig! Vi är nyfikna på röster från alla hörn av branschen.
Mest lyssnat 2020
Det mest populära avsnittet under 2020 var det med Gelatos grundare Henrik Müller-Hansen som vi gjorde i två versioner (på engelska och svenska). Henrik delade passionerat med sig av Gelatos utveckling och hur han ser att grafiska företag kan se på branschens utveckling och vilka möjligheter som finns. Lyssna på avsnittet här.
Näst mest lyssnat blev intervjun med Tomas Olsson på Olsson & Co och hans ofiltrerade berättelse om hur pandemin påverkat hans företag kraftigt och hur man hanterat situationen. Lyssna här.
Du lyssnar enkelt på alla avsnitten – kanske i bilen eller under löprundan – på Spotify, Apple Podcasts eller direkt på Branschkoll.se.
Här är alla avsnitt:
- Stefan Blomqvist, vd för 21grams
Så här navigerar du rätt i distributionsdjungeln 2021 – “det finns pengar att tjäna”
- Johan Aronsson, vd på Marknadsbyrån
Marknadsbyråns bästa tips för hållbar försäljning – budgeten är inget problem när du presenterar starka varumärken
- Michael Mossberg, vd, Edvard Schneidler
Michael Mossberg om inkjet, affärsmodeller, miljö och pandemin
- Sofie Källström, vd och ägare, We Do Promotion
Sofie Källström berättar om varför WDP skrotar sitt showroom, datadriven produktmedia och om att sälja färre produkter
- Evert Grahn, vd på MEC Gruppen
Evert Grahn – ”vi passerade 100 miljoner förra veckan”
- Henrik Müller-Hansen, vd och grundare Gelato
Han vill omdefiniera tryckindustrin – ”Tillväxtmöjligheterna är enorma”
- Maria Olsson och Roger Nilsson, PWA
Hur ser framtidens mässa ut – nyheter och uppdateringar från Nordic Profile Fair Online
- Tommy Bonté, Brobygrafiska
Brobygrafiska uppgraderar branschen – ”kan kosta en halv miljon att anställa en person utan grafisk bakgrund”
- Tomas Olsson, vd, Olsson & Co
Branschkollpodden med Tomas Olsson – Vad gör man när telefonen slutar ringa?
- Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group
Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?
- Kjell Harbom, vd för SBPR
Branschkollpodden med Kjell Harbom – ”Är man bara med över påsk 2021 så klarar man sig nog”
- Tomas Jansson, vd för New Wave Mode
Behöver produktmedia-branschen sin egen utbildning?