Gå till innehållet

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet. 

Puls

Och med dessa företagsvärderingar så känns miljövänliga förpackningar som ett givet inslag, något det också är, i form av vattentäta och komposterbara flaskor gjorda av återvunnet papper. På insidan finns ett mellanlägg av plast, som enligt företaget är så pass tunt (95 procent tunnare än konventionella flaskor) att det faller ihop i takt med att produkten tar slut.

Läs mer om resan bakom hur de tog fram sin unika förpackning här.

Flaskan är förutom att vara helt återvinningsbar också uppvinningsbar, varje produkt kommer nämligen med en fröpåse, som ska uppmana kunder att börja odla i trädgården, och flaskan kan således bli en del av grönsakslandet, berättar Two Sides.

Här nedan kan du se hur flaskan tillverkas.

Video från YouTube

Genom att spela videon accepterar du YouTubes dataskyddspolicy.

Källa: youtube.com

Mer i ämnet: Packaging

Senaste från Branschkoll