Lanserar nya och bredare Eskils på butiksmässa


Caroline Sildenstedt, Christian Nilsson och Fredrik Norén visade upp nya Eskils på Shop Nordic i Stockholm.
Eskils tryckeri i Borås har lanserat ny profil. Planen är att bli mer öppna och synliga på marknaden.
– Vi är inte längre ett renodlat tryckeri utan kommer ofta in tidigt i kundernas kreativa processer. Detta budskap ska vi gå ut med mycket bredare på marknaden, säger Christian Nilsson som tog över som vd i höstas.
Många kunder finns inom retail och därför valde man mässan Shop Nordic för lansering av nya Eskils.

Några av Eskils ”kompisar” som man visar upp i montern.
– Våra kunder är våra kompisar som vi vill träffa här på mässan, säger Fredrik Norén, som också är med i teamet på mässan.
Man satsar på att leverera en snabb och säker service genom att ha alla delar på samma plats i anläggningen i Borås. Tryck i alla format, logistik och det kreativa teamet sitter tillsammans.
– Vi anser att det inte går att ha detta utspritt om man ska kunna säkerställa färg och snabba leveranser, säger Christian Nilsson.
Caroline Sildenstedt och Fredrik Norén som är ”kundutvecklare” berättar att det blir allt mer ”just in time”-leveranser till butikskedjorna. Man startar produktionen och dellevererar till de butiker som ligger längre bort, till exempel i andra länder, och allt eftersom till de delar av butiksnätet som ligger närmare.
– Eftersom vi kan producera och leverera successivt med säkerställd kvalitet kan vi korta ledtiderna, säger Caroline Sildenstedt.
I samband med mässan släppte man också sin nya webbplats.