Kyocera växer snabbast på den svenska marknaden
Pressmeddelande från Kyocera 2012-12-17
KYOCERA Document Solutions nära dubblerar sin försäljning under första halvåret i år jämfört med samma period 2011. KYOCERA står därmed för den största ökning inom branschen multifunktionsskrivare (MFP) och skrivare. Satsningen på den svenska marknaden har gett ett tydligt resultat och KYOCERAs marknadsandel har vuxit från dryga fem till drygt nio procent.
KYOCERA storsatsar i Sverige sedan ett drygt år tillbaka. Satsningen har omfattat ett ökat fokus på försäljning och en rad viktiga rekryteringar för att stärka företagets kompetenser. Ökningen visar också att KYOCERAs produkter klarar kundernas högt ställda krav gällande funktionalitet, livslängd, miljö och låga totalkostnader. Unikt för KYOCERA är kunskapen om de keramiska material, som är basen i deras hållbara skrivartrummor. Mest ökar företagets försäljning inom segmentet MFP för svart/vita A4-utskrifter där försäljningsökningen nästan sexdubblats.
– Vi är självklart nöjda nu när vi ser resultaten av vår satsning, säger Carl M. Ghatan, Sverigechef på KYOCERA Document Solutions. Vi ökar inom alla segment på marknaden där vi finns representerat och det är vi förstås väldigt stolta för.
Framgångsrik filosofi
En annan bidragande orsak till det goda resultatet är Kyoceras företagsfilosofi som grundlades av Kazou Inamori. Den handlar helt enkelt om att driva ett företag som varje anställd är stolt över att arbeta på.
– Vi inspireras och drivs framåt av den starka andan som finns inom företaget sedan långt tillbaka som bygger på att vi är ett starkt lag som arbetar tillsammans, säger Carl M. Ghatan. Nu siktar vi framåt, mot nya framgångar.