Gå till innehållet

Karamello tecknar avtal värt 20 miljoner

Karamello fortsätter satsa på sitt starkaste segment "reklamgodis" och landade nyligen ett avtal värt cirka 20 miljoner kronor.

Puls

Det är New Wave Profile som Karamello nu ska bli konfektyr-leverantör till, i ett avtal som sträcker sig över två år och värderas till cirka 10 miljoner kronor årligen. Ett avtal som betyder att Karamello kommer nå ut med sitt godis via New Wave Profiles cirka 150 återförsäljare i Norden.

– Vi ser en ökad efterfrågan på reklamgodis med egendesignat godis till företag, skriver Henrik Hovlind, försäljningschef på Karamello i en kommentar till Corren.

För två år sedan köpte Karamello upp bolaget Reklamkonfektyr och delar av bolaget Presenta. Karamello har sin egen tillverkningen i fabriken i Linköping, därifrån bedriver de allehanda godisförsäljning, inte minst i form av produktmedia.

– New Wave Profile är Skandinaviens största kedja inom profil med en omsättning på över två miljarder kronor. Med Karamello som leverantör av reklamgodis tror vi oss kunna öka vår omsättning inom detta segment ytterligare, säger Camilla Fjordland, konceptansvarig på NWP.

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll