Kaplan Guldnyckelns nya huvudsponsor: Tar hit guru inom dagligvaruhandeln

Tescos förre vd Terry Leahy - huvudtalare på Guldnyckeln 2013
En av världens mest inflytelserika visionärer inom detalj- och dagligvaruhandeln blir årets huvudtalare på Guldnyckeln – vilket möjliggörs genom att Kaplan RM går in som ny huvudsponsor till tävlingen – skriver Swedma i ett pressmeddelande.
– Tescos förre vd Terry Leahy var ledande i handelns tjänsterevolution på 00-talet och är nu en tongivande missionär för loyalty management och den 21 mars står han på scen vid Guldnyckeln i Stockholm, säger Eva-Lotta Laurin, vd för Swedma.
Terry Leahy, är hyllad världen över för det banbrytande arbete han utfört under sina 14 år som koncernchef för den brittiska dagligvarukedjan Tesco, i dag världens näst största detaljhandelsföretag. Tesco är en så lyckad framgångssaga att Terry Leahy har adlats för sitt arbete.
– Vi vill lyfta frågan om lönsamma kundrelationer till den nivå där den hör hemma – högst upp i företagens organisationer och ledningsgrupper. Att då tillsammans med Guldnyckeln kunna erbjuda sir Terry Leahy som huvudtalare, med efterföljande paneldebatt i vilken han kommer delta, är väldigt spännande, säger Johan Nordenström, vd för Kaplan RM i ett pressmeddelande.