Gå till innehållet

Kan produktmedia hjälpa i kampen mot Corona? ”Vi sålde 300.000 flaskor handsprit på två dagar”

Corona

(Bild: MEC Gruppen)

I dessa tider borde en omsorgsfullt förädlad flaska handsprit vara en perfekt give-away, eller varför inte en antibakteriell penna?

Corona har slagit hårt mot folkhälsan, börsen och leveranstider, men det har också skapat nya affärsmöjligheter och kraftigt ökad försäljningen av vissa produkter – exempelvis handsprit som tycks vara nästan omöjligt att få tag på för privatpersoner.

Ett företag som agerat snabbt och lyckats få fram handsprit är MEC Gruppen, Evert Grahn berättar:

– Vi har sålt 300.000 flaskor handsprit på två dagar, det är makalöst och jag har aldrig varit med om något liknande. Den första leveransen på drygt 100.000 flaskor sålde slut på sex timmar.

Antibakteriella pennor

Bild: Stilolinea

En annan produkt som flera återförsäljare marknadsfört de senaste veckorna är den antibakteriella pennan Iprotect. Pennan tillverkas av det italienska bolaget Stilolinea och använder sig av zink-joner för att neutralisera bakterier.


Har ni några fler produkter som ökat i försäljning som en följd av Coronaviruset? Eller på något annat sätt påverkats av virusets framfart? Hör av dig till mig på david@branschkoll.se och berätta mer om hur Coronaviruset påverkat ert företag och er försäljning!

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll