Gå till innehållet

Kampanj som visar ”kraften i print” får egen sajt – affischtävling byter namn

Puls

Grafiska Företagens kampanj Printpower, som haft sin bas på Instagram senaste året, lanserar nu en egen sajt på printpowersweden.se.

Den årliga affischtävlingen Screen – som drivs av Fespa Sweden där designstudenter tävlar om att göra finaste affischen på ett årligt tema – byter namn till Printpower Awards. Detta skriver Grafiska Företagen på sin sajt.

I tävlingen utses varje år tio vinnare som får sina affischer tryckta på ”ett av Sveriges bästa tryckerier”. I år presenteras vinnarna på ett vernissage i Stockholm den 7 april 2022.

Nytt för i år är att man också låter ”folket” utse sin favorit genom att rösta på Printpowers Instagramkonto.

Om Printpower-kampanjen

Kampanjen syftar till att bjuda reklamvärldens kreatörer på inspiration från printvärlden och visa kraften i print, i allt från kreativa case och innovativa lösningar till intressanta studier som visar hur print kan skapa effektiv och hållbar kommunikation.

Läs mer på printpowersweden.se.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll