Kampanj som visar ”kraften i print” får egen sajt – affischtävling byter namn

Kampanjen Printpower har fått en sajt.
Grafiska Företagens kampanj Printpower, som haft sin bas på Instagram senaste året, lanserar nu en egen sajt på printpowersweden.se.
Den årliga affischtävlingen Screen – som drivs av Fespa Sweden där designstudenter tävlar om att göra finaste affischen på ett årligt tema – byter namn till Printpower Awards. Detta skriver Grafiska Företagen på sin sajt.
I tävlingen utses varje år tio vinnare som får sina affischer tryckta på ”ett av Sveriges bästa tryckerier”. I år presenteras vinnarna på ett vernissage i Stockholm den 7 april 2022.
Nytt för i år är att man också låter ”folket” utse sin favorit genom att rösta på Printpowers Instagramkonto.
Om Printpower-kampanjen
Kampanjen syftar till att bjuda reklamvärldens kreatörer på inspiration från printvärlden och visa kraften i print, i allt från kreativa case och innovativa lösningar till intressanta studier som visar hur print kan skapa effektiv och hållbar kommunikation.
Läs mer på printpowersweden.se.