Gå till innehållet

Kampanj med öppnade brev vann Guldlådan

Puls

Vinnarna i Postens tävling i direktmarknadsföring (DM) Guldlådan är utsedda. De vinnande bidragen var ”Vi gör det åt dig” av studenter från Beckmans Designhögskola inom kategorin B2B och ”Låt inte slumpen avgöra” av studenter från Forsbergs skola inom kategorin välgörenhet.

Under finalen igår kväll fick tre finalister inom respektive kategori pitcha sina bidrag live för juryn. I B2B-delen låg uppdraget i hur Returpack kan öka återvinning av flaskor och burkar i restaurangbranschen. Den ideella delen handlade om Hjärt-Lungfondens ambition att lyfta problemet med kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar.

Samtliga vinnare:

B2B – vi gör det åt dig
Caroline Andersson, Oskar Pernefeldt och Linus Bronge
Beckmans Designhögskola

Välgörenhet – Låt inte slumpen avgöra
Josefin Quistbergh, Amelie Bjurenhed, Pontus Willebrand och Yong-namm Lee
Forsbergs skola

Bästa Hantverk – ”Var med hela matchen”
Vera Doverdalen, Johan Bylund, William Jacobson och Edward Jonnerhag
Forsbergs skola

Bästa strategi – ”Vi gör det åt dig”
Caroline Andersson, Oskar Pernefeldt och Linus Bronge
Beckmans Designhögskola

Bild: Posten

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll