Gå till innehållet

Ineko visar upp trycksakens effektion

Puls

Under fem veckor, med start den 10 mars tar Ineko, tidigare Intellectas grafiska verksamhet, över delar av Antalis Showroom i centrala Stockholm. Man tänker visa hur trycksaken kan öka temperaturen i mötet med kunden och man gör det under temat Effektion 14.

– Vi kommer att berätta och visa hur effekter av olika slag ökar temperaturen i mötet med kunden. Tryckt media har ju en överlägsen fördel genom att man samtidigt kan känna, dofta och se – och det vill visa prov på, säger Björn Lindmark, marknadschef på Ineko i en kommentar till Branschkoll.

Lösningar där man använder Augmentet Reality (AR) för att koppla trycksaken till rörliga medier finns också med i utbudet.

En stor mängd frukostmöten kommer att hållas under de fem veckorna. I utställningen visar man upp 16 olika posters med divers tryckta effekter och besökarne får välja en av dem att ta med sig hem.

Effektion beskriver man i inbjudan som något där man med modern teknik och form förstärker det subjektiva värdet eller tillgivenheten och skapar en starkare positiv känslomässig bindning.

Antalis har vid flera tidigare tillfällen lånat ut delar av sitt showroom i centrala Stockholm till sina kunder. Screenbolaget och Modintryckoffset är två exempel.

Seminarier under perioden:

  • Tryckeffekter som ger effekt (11 och 27 mars)
  • Systemlösningar för att få allt att hänga ihop (13 mars och 1 april)
  • Trycket möter mobil kommunikation (18 mars och 3 april)
  • Kreativa lösningar för butikskommunikation (20 mars och 8 april)
  • Point of Sales – allt viktigare (25 mars och 10 april)

Läs mer på Antalis webb.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll