Han tar ansvaret för affärsområdet Screen på Spandex
"Satsar på att 2023 ska bli ett riktigt tillväxtår inom alla affärsområden."

Magnus Olsson är ny Market Development Manager för Screenområdet på Spandex.
Magnus Olsson tar över försäljningen för affärsområdet screen på Spandex. Magnus kommer närmast från Marabu och han tar över försäljningsansvaret efter Glenn Börjesson som går i pension, skriver företaget i ett meddelande till Branschkoll.
Magnus har lång erfarenhet av affärsområdet och är en viktig del i Spandex fortsatta satsning på tillväxt inom screen.
– Screenaffären kräver erfarenhet och kunskap, så vi är otroligt glada att vi kunnat få in en person av Magnus kaliber. Han är dessutom ett välkänt ansikte för många som jobbar i branschen vilket gör att våra kunder kan känna sig trygga, säger Joakim Rutgersson, vd på Spandex.
Spandex har en lång historia av att arbeta med screenprodukter. Nu växlar man upp för att möta behovet bland befintliga och nya screenkunder och för att ytterligare förbättra sin servicenivå.
– Det ska bli väldigt kul att börja på Spandex. De är en stor och välkänd spelare med gott renommé och jag vet att det finns stor potential på marknaden, säger Magnus Olsson.