Gå till innehållet

Han ska sköta profilavdelningen på NRA

NRA som är en sammanslagning mellan NRA Repro och Helhet Reklam i Umeå fördjupar nu sin satsning på produktmedia.

På nytt jobb

Och det gör man med hjälp av Pelle Andersson som sägs ha 30 års erfarenhet av försäljning av produktmedia.

I dagarna tar den mångårigt erfarna profilsäljaren Pelle Andersson över ansvaret för profilmedia på NRA. Pelle har arbetat som projektledare och säljare på NRA i fyra år och innan dess drev han en grafisk produktionsbyrå, med fokus på profilkläder, i Vilhelmina i 20 år. En erfarenhet som han tar med sig till NRA, skriver man i ett nyhetsinlägg.

Nytt affärsområde sedan sammanslagningen

NRA har satsat på produktmedia sedan man slog sig samman med Helhet och i bolagets lokaler i Umeå har man nu ett showroom dit kunderna kan komma för att känna och prova. Och så har men även ett digitalt showroom där storta delar av sortimentet finns uppladdat.

Under 2024 genomför NRA en ISO-certifiering och ett led i det arbetet är att särskilt marknadsföra produkter som ger mindre miljöpåverkan.

– Att sortimentet är miljövänligt och hållbart är något som har blivit alltmer viktigt för kunderna och genom att erbjuda produkter av noggrant utvalda leverantörer anser vi att man uppfyller både kundernas och bolaget egna krav på hållbarhet, säger Pelle.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll