Gå till innehållet

Guldägget får ny digital kategori

Puls

Inlämningen av bidrag till Guldägget startar på fredag. I år får tävlingen en fjortonde kategori för mobila kampanjer. Dessutom byter två kategorier namn.

I Mobilkategorin kommer kampanjer som innefattar nedladdningsbara applikationer samt sajter som utvecklats för handhållna enheter såsom smartphones och läsplattor att belönas. Även sms- och mmsbaserade kampanjer ingår i kategorin. Mobila kampanjer har tidigare skickats in i kategori Interaktivt.

Två andra förändringar görs också när kategori Interaktivt byter namn till Digitalt och Media till Alternativa Media.

I och med det har Guldägget 14 kategorier:

  • Alternativa Media
  • Design
  • Digitalt
  • Direkt
  • Event
  • Film
  • Integrerat
  • Mobilt
  • PR
  • Produktion
  • Radio
  • Tidningsannonsering
  • Titan
  • Utomhus

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll